§ 170. AZ EMBEREK le-
néznek
rám.
Az igazi művészet eredete
A fenyegetés. Az igazi művészet eredete a véraláfutás. Az igazi
Művészet eredete a félelem és a bizonytalanság.
Az igazi művészet az erős ökölé. Az igazi
Művészet
A férfié.
Minden egyes alkalommal, amikor írok, valaki összetéveszt egy
Tárggyal. Minden egyes alkalommal, amikor írok,
Valaki azt mondja, csábítok.
Minden egyes alkalommal, amikor írok,
Valaki meg akar
Érinteni. Minden egyes alkalommal, amikor írok, valaki azt mondja: most
majmolni fog
Egy férfit. Minden egyes alkalommal,
amikor írok, azt
mondják
Nekem: írj
Jobban! Minden egyes alkalommal, amikor írok,
A lábaim fontosabbak. Minden egyes alkalommal,
Amikor
Írok,
Kurva vagyok.
Szajha.
A mellbimbóim.
Minden
Egyes alkalommal, amikor írok,
A baszás vagyok. Minden
egyes alkalommal, amikor
Írok,
Megint szépnek kell lennem
Az irodalom számára.
Megint hosszú kell, hogy legyen
A hajam
az irodalom számára.
Kell, hogy legyen mellem
az irodalom számára.
Olyan kicsire
Kell összehúzódnom, amilyenre csak
Tudok
Az irodalom
Számára.
Hidzsábot kell viselnem
Az irodalom számára.
Azt kell mondanom,
Igen, uram,
átadom neked
A helyem.
Bájosnak kell lennem
Az irodalom számára.
Nyugodtnak kell lennem
Az irodalom számára.
Csak nehogy leírjam azt, hogy
Vér.
A szerep
A szégyen.
A nő szerepe
A szégyen.
A férfi szerepe
Az élvezet.
A nő szerepe
A vétek.
A férfi szerepe
Az ösztön.
A szépség szerepe
A vétek.
A beszédem
A vétek.
A képem
Hagyományból van.
A karom
Hagyományból van.
A gyerekek arca
Fehér lesz
A többi
Fehér arc között,
A többi
Fehér kar között.
A többi
Bevert, véraláfutásos kép között.
Nem szabad máshol lennem, csak itt
A fátyol alatt.
Nem szabad zavarnom
A férfiakat.
Nem szabad más legyen az arcom, csak
Fehér.
Nem szabad belekeverednem
A politikába,
Meg kell mosdatnom a gyerekeket,
Meg kell szoptatnom
A gyerekeket,
Meg fognak
gyanúsítani.
A nőiességem nem
helyénvaló.
Ki kell törölniük engem
Az irodalomból.
Gyerekeket
kell szülnöm,
Nem szabad más legyen az arcom, csak
Fehér.
Nem szabad más legyen az arcom, csak
Fehér.
A tudomány és
A beszéd
az a
férfié.
Megint
Szépnek kell lennem
Az irodalom
Számára.
Szexinek
Kell lennem
Az irodalom
Számára.
Meg kell
Nedvesítenem
Az ajkam
Az irodalom számára.
Szét kell tennem
A lábam
Az irodalom
Számára.
Mí
mel
nem kell
Az irodalom
Számára.
Nem az a nő vagyok, aki szül
És szeret. Ahol most te vagy, ott voltam
Én.
Ez a háború,
Amiben
Benne vagyok. Ez az
Én
Mondatom,
Aminek
Nincs neme.
Mi élők vagyunk és
Ámen. Közülünk egyesek
Holtak
És
Ámen. De ők élnek
Bennünk és
Ámen. Ámen erre
A nikábra. Ámen ezekre
A hírekre. Ámen ezekre
A gyilkosságokra.
Ismétlődések, mint például
A keresztelő és
Ámen. Mint például
A beleegyezés nélküli
szex.
Minden versből megőrzöm
A bőrömet. Minden versből megőrzöm
A bizonytalanságaimat. Minden
Versből megőrzöm
A könnyeimet. Ez az a
Mondat, amiben nem
Szülök. Ez az a mondat, amire
Kényszerítenek.
A férfiaknak meg-
vannak a vágyaik. A nők meg-
tanulták, hogy
Csak
A férfi mellett érhetnek el
Valamit. Attól függően, mennyire
Fiatal a nő, a férfi odatolakodik
Eléje. Az irodalmi
Irányzatok
A meztelenségről beszélnek &
A nő
Síkosításáról. Egy férfi
Mindig csak
Más férfiak könyveit
Fogja értékelni.
Arról beszélek, hogy
Jogom van átnézni
A szöveten. A nikábról
Beszélek. A bőr betiltásáról
Beszélek.
Ez az a mondat, amit ők
Kihasználnak. Ez az a mondat, amiben
A gyerek
Halott.
Ebben a mondatban nem
Létezik
Hierarchia.
Óda kihullott
Hajamhoz. Óda
Megaláztatásaimhoz. Óda
Sötét hangomhoz. Óda szül(et)és-
napomhoz. Óda a legyőzött
Rákhoz. Óda
Ehhez az új
Beszédhez. Óda
a szül(et)és-
napomhoz.
András Orsolya
fordítása